SINDICATUL CADRELOR MILITARE
DISPONIBILIZATE
Departamentul Juridic
INSTRUCŢIUNI
PRIVIND
ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA
DEPARTAMENTULUI
JURIDIC
Art. 1 – (1) Departamentul
Juridic este structura consultativ-executivă de specialitate a Sindicatului
Cadrelor Militare Disponibilizate pentru punerea în aplicare a deciziilor și
măsurilor stabilite de către structurile de conducere, precum și pentru îndeplinirea
obiectivelor proprii, la nivel central și teritorial.
(2) Departamentul este condus de un șef, numit
prin decizie a Comitetului Director.
Art. 2 – (1)
Departamentul Juridic este organizat pe compartimente, cu următoarea structură:
a) Compartimentul
Iniţiere, Urmărire Acţiuni în Justiţie şi Relaţia cu Casele de Avocatură;
b)
Compartimentul Analiză, Sesizări/Reclamaţii,
Consultanţă Juridică și Legătura cu reprezentanții filialelor.
c)
Fiecare compartiment este condus de către
un consilier juridic.
(2) Componența numerică și nominală a Departamentului se stabilește anual de către
Comitetul Director. În componența
departamentului intră: șeful acestuia, șefii de compartimente și un număr
variabil de membrii de sindicat care pot acorda consiliere juridică pe probleme
specifice sindicatului.
Art. 3 – (1) Atribuţiile
Departamentului sunt cele prevăzute la art. 52 din Regulamentul de Organizare
şi Funcţionare a Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate, la care se
adaugă:
(1.1.) pentru Compartimentul ,,Iniţiere,
Urmărire Acţiuni în Justiţie şi Relaţia cu Casele de Avocatură”:
a) elaborează strategia privind activitatea
în domeniul juridic și urmărește adaptarea acesteia în funcție de conținutul
actelor normative sau acțiunilor guvernamentale;
b) analizează ofertele avocaților și propune
soluția cea mai favorabilă de semnare a contractelor de asistență juridică și
reprezentare în instanțele din țară sau internaționale;
c) urmărește acțiunile SCMD în justiție și
informează operativ conducerea sindicatului privind soluțiile date de instanțe.
Formulează și recomandă soluții de urmat;
d) întocmește actele procedurale necesare și
efectuează evaluarea riscurilor în litigiile pe care le gestionează;
e) propune rezilierea contractelor de
asistență juridică și reprezentare pentru motive temeinice imputabile
avocaților;
f) avizează, din punct de vedere juridic,
contractele de asistență juridică și reprezentare, respectiv proiectele
contractelor încheiate de SCMD cu terți (achiziții de produse, închiriere, comodat,
custodie, furnizare de servicii), precum și contractele de antrepriză sau alte
operațiuni și activități prin care sunt afectate fondurile și patrimoniul SCMD
pentru stabilirea legalității acestora din punct de vedere al formei și conținutului, inclusiv anexele și actele
adiționale la contracte;
g) asigură informarea și acordarea de consultanță
juridică (prin telefon, e-mail sau prin
deplasări în teritoriu), tuturor președinților de filiale, BO, precum și membrilor de sindicat care solicită
informații sau sprijin;
h) colaborează cu celelalte departamente
pentru îndeplinirea deciziilor sau măsurilor adoptate ori ale prevederilor
rezultate din Statutul sau ROF a SCMD;
i)
asigură
prezența reprezentanților sindicatului la dezbaterile actelor normative în
Parlament sau în comisiile de specialitate ale acestuia, în vederea prezentării
unor amendamente, în acord cu scopul și obiectivele Sindicatului;
j)
rezolvă
corespondența primită pe adresa Departamentului Juridic sau repartizată de președintele
SCMD, corespunzător atribuțiilor;
k) prezintă periodic informări privind modul
de îndeplinire a atribuțiilor.
(1.2.) pentru Compartimentul ,,Analiză, Sesizări, Reclamaţii, Consultanţă
Juridică și legătura cu reprezentanții din filiale”:
l)
analizează
petițiile (cererile, sesizările sau reclamațiile) adresate conducerii
Sindicatului sau președintelui, aflate în competența departamentului;
m) formulează soluții conform obiectului
cauzei și le prezintă spre analiză și aprobare șefului Departamentului;
n) urmărește acțiunile SCMD din justiție și
informează operativ conducerea sindicatului privind soluțiile date de instanțe.
Formulează soluții de urmat;
o) întocmeste actele procedurale necesare și
efectuează evaluarea riscurilor în litigiile pe care le gestionează;
p) asigură
informarea și acordarea de consultanță juridică (prin telefon, e-mail sau
prin deplasări în teritoriu), tuturor președinților de filiale, birourilor
operative precum și membrilor de sindicat care solicită informații
și sprijin;
q) colaborează cu celelalte departamente
pentru îndeplinirea deciziilor sau măsurilor adoptate ori ale prevederilor Statutului sau ROF a SCMD.
r) rezolvă corespondența primită pe adresa
Departamentului Juridic sau repartizată de președintele SCMD, corespunzător
atribuțiilor;
s) prezintă periodic informări privind modul
de îndeplinire a atribuțiilor.
Art. 4 – (1) Departamentul Juridic îşi
desfăşoară activitatea, de regulă, în şedinţe săptămânale sau ori de câte ori
este nevoie. Consilierii juridici, șefi ai compartimentelor componente ale
departamentului, își desfășoară activitatea zilnic, timp de 8 ore.
(2) Şedinţele și ordinea de zi sunt hotărâte de către
şeful Departamentului.
(3) Modificarea sau completarea ordinii de zi
prevăzută la alin (2), a datei şi orei de desfăşurare a şedinţei, se dispun
numai de către şeful Departamentului.
(4) Întocmirea documentelor-proiect corespunzător
Ordinii de zi, revine persoanei desemnate în şedinţa Departamentului Juridic sau
nominalizată de șeful departamentului, aceasta fiind de regulă unul dintre șefii
de compartiment. În pregătirea documentelor se poate apela la specialişti din
diverse domenii de activitate, aceştia îndeplinind calitatea de membrii consultanţi.
(5) Redactarea, transmiterea, multiplicarea documentelor-proiect,
convocarea şedinţelor, urmărirea îndeplinirii măsurilor adoptate, precum şi
alte activităţi specifice de secretariat, sunt îndeplinite de o persoană din
cadrul Departamentului, stabilită de către șeful acestuia.
(6) Ordinea de zi a ședinței Departamentului şi
măsurile adoptate sunt consemnate întrun proces verbal/registru unic al departamentului.
Art. 5 – La şedinţele
Departamentului pot participa:
(1) președintele SCMD, la inițiativa sa sau
invitat de către șeful departamentului;
(2) oricare dintre vicepreședinți, la inițiativa
sa sau invitat de către șeful departamentului;
(3) membri consultanţi, în funcţie de tematica ședinței,
care - prin soluţiile propuse - pot contribui la îndeplinirea scopului şi
obiectivelor SCMD.
Art .6 – (1) Departamentul adoptă măsuri
sau recomandari prin consens.
(2) Măsurile și recomandările sunt aduse la
cunoştinţă spre îndeplinire, celor vizaţi, sau spre informare membrilor
sindicatului prin afişare pe site-ul Sindicatului sau prin redactarea și
trimiterea prin poșta electronică a notelor de informare către BO ale filialelor.
Art.7 – (1) Șefii Compartimentelor adoptă măsuri.
(2) Măsurile sunt duse la îndeplinire de membrii compartimentelor, cu sprijinul
celorlalte compartimente ale Sindicatului, conducerile filialelor sau membrilor
consultanţi.
Art. 8 – (1) Anual, până la data de 31 ianuarie,
Departamentul Juridic actualizează fişele posturilor.
(2) Fişele posturilor sunt avizate de şeful
Departamentului Juridic şi aprobate de preşedintele Sindicatului.
Art. 9 –
Structurile de conducere şi compartimentele Sindicatului, constituite conform
Regulamentului de Organizare şi Funcţionare, sunt obligate a sprijini
îndeplinirea, în funcţie de competenţe, a măsurilor adoptate de departament/compartiment.
SINDICATUL CADRELOR MILITARE
DISPONIBILIZATE
Departamentul Juridic
Adresa: Bucuresti, Bd.
Poligrafiei, nr.4, Sector 1, cod postal 013705,
E-mail: scmdjuridic@yahoo.com Site: http://sindicatulcmd.blogspot.com Telefon: 0736601143, 0736601110,
0736600989, Fax : 0318177371
DE ACORD, ROG APROBAȚI APROB
ȘEFUL DEPARTAMENTULUI JURIDIC PREȘEDINTELE SCMD
Col (r) Col (r)
Monica
CALOIAN dr. Mircea DOGARU
FIȘA POSTULUI
Denumirea
postului: Consilier juridic
Compartiment:
Compartimentul Analiză,
Sesizări/Reclamaţii, Consultanţă Juridică și legătura cu reprezentanții din
filiale.
Departament:
Departamentul
Juridic al SCMD
Șef ierarhic: Șeful Departamentului Juridic
Obiectivul postului: Acordarea de
consiliere juridică BO ale filialelor și membrilor SCMD în pregătirea și ținerea
evidenței dosarelor aflate pe rolul instanțelor de judecată. Soluționarea
cererilor, sesizărilor și reclamațiilor adresate conducerii SCMD. Consilierul
juridic desfașoară o activitate de mijloace și nu de rezultat.
Cerințe necesare îndeplinirii sarcinilor:
·
Studii
superioare juridice cu diplomă de licență;
·
Calitatea de
membru SCMD
·
Cunoașterea
lucrului cu PC – programele Word, Excell, Power Point și Internet Explorer,
nivel avansat;
·
Foarte bune
abilități de comunicare, scris și oral, precum și în relația cu membrii de
sindicat
·
Bună
capacitate de analiză și sinteză, empatie și dorința de a ajuta interlocutorul.
Sarcinile
postului:
- Acordă consultanță juridică membrilor SCMD, la punctul central de lucru al SCMD, conform unui program stabilit de către șeful Departamentului Juridic;
- Ține evidența computerizată a dosarelor introduse în instanțe, a termenelor de judecată, și menține legătura cu filialele și membrii de sindicat în legătură cu datele de prezentare la procese precum și documentele care lipsesc sau care sunt cerute la dosare de către completele de judecată.
- Urmărește acțiunile SCMD din justiție
și informează operativ conducerea sindicatului privind soluțiile date de
instanțe. După caz, redactează acțiuni în căile de atac;
- Întocmește actele procedurale necesare și
efectuează evaluarea riscurilor în litigiile pe care le gestioneaza;
- Redactează ordinea de zi ale ședintelor săptamânale și o supune aprobării șefului Departamentului Juridic. Redactează procesele verbale ale ședințelor;
- Redactează notele de informare către BO ale filialelor, cu măsurile și recomandările stabilite în ședințele departamentului, ori de căte ori este nevoie;
- Ajută la încărcarea/descărcarea tribunei mobile, aparaturii audio-video și altor materiale specifice organizării manifestărilor publice ale SCMD.
Înlocuiește la
nevoie (CO, boală, misiuni etc.) pe: Șeful Departamentului Juridic
sau/și pe consilierul juridic șef al
Compartimentului Iniţiere, Urmărire Acţiuni în Justiţie
şi Relaţia cu Casele de Avocatură.
Este înlocuit
la nevoie (CO, boală, misiuni etc.) de către: Consilierul juridic șef al
Compartimentului Iniţiere, Urmărire Acţiuni în Justiţie
şi Relaţia cu Casele de Avocatură sau de către un alt membru al Departamentului
Juridic.
Resurse la
dispoziție: birou, telefon
mobil, PC, Internet.
Program de
lucru: 8 ore/zi
lucrătoare
Salariu lunar
net: 2000 lei
Perioada de
probă: 4 luni, după
care se încheie contract pe o perioadă
determinată.
Am luat la cunoștință,
.................................................................
.....................................
(numele, prenumele, semnatura)
(data)
SINDICATUL CADRELOR
MILITARE DISPONIBILIZATE
Departamentul Juridic
Adresa: Bucuresti, Bd. Poligrafiei, nr.4, Sector 1, cod postal
013705,
E-mail: scmdjuridic@yahoo.com Site: http://sindicatulcmd.blogspot.com Telefon: 0736601143, 0736601110, 0736600989, Fax : 0318177371
DE ACORD, ROG APROBAȚI APROB
ȘEFUL DEPARTAMENTULUI JURIDIC PREȘEDINTELE SCMD
Col (r) Col (r)
Monica
CALOIAN dr. Mircea DOGARU
FIȘA POSTULUI
Denumirea
postului: Consilier juridic
Compartiment: Iniţiere, Urmărire Acţiuni în Justiţie şi Relaţia cu Casele de Avocatură
Departament: Departamentul Juridic al SCMD
Șef ierarhic: Șeful Departamentului Juridic
Obiectivul postului: Acordarea de consiliere juridică BO ale
filialelor și membrilor SCMD în pregătirea
și ținerea evidenței dosarelor aflate pe rolul instantelor de judecată.
Consilierul juridic desfășoară o activitate de mijloace și nu de rezultat.
Cerințe necesare îndeplinirii sarcinilor:
·
Studii
superioare juridice cu licență;
·
Calitatea de
membru SCMD;
·
Cunoașterea
lucrului cu PC–programele Word, Excell, Power Point și Internet Explorer, nivel
avansat;
·
Foarte bune
abilități de comunicare, în scris și oral, precum și în lucrul cu publicul;
·
Bună
capacitate de analiză și sinteză, empatie și dorința de a ajuta interlocutorul.
Sarcinile
postului:
- Acordă consultanță juridică membrilor SCMD, la punctul central de lucru al SCMD, conform unui program stabilit de catre șeful Departamentului Juridic;
- Ia în primire, pe baza de proces verbal, de la Filialele SCMD din București și jud Ilfov, dosarele membrilor de sindicat, care se depun la instanță prin intermediul caselor de avocatură;
- Ia în primire de la casierul SCMD sumele de bani reprezentand onorariul achitat de către membrii SCMD și le preda, odata cu dosarele, reprezentanților caselor de avocatură;
- Ține evidența computerizată a dosarelor din instanțe, a termenelor de judecată, și asigură legătura cu filialele din teritoriu și membrii de sindicat cu privire la datele de prezentare la procese, documentele care lipsesc sau care sunt cerute la dosare de către completele de judecată etc;
- Ajută la încărcarea/descărcarea tribunei mobile, aparaturii audio-video și altor materiale specifice organizării manifestărilor publice ale SCMD.
Înlocuiește
la nevoie (CO, boală,
misiuni etc.) pe: Consilierul
juridic șef al Compartimentului
Analiză, Sesizări/Reclamaţii, Consultanţă Juridică și legătura cu
reprezentanții din filiale.
Este
înlocuit la nevoie (CO,
boală, misiuni etc.) de către: Consilierul
juridic șef al Compartimentului
Analiză, Sesizări/Reclamaţii, Consultanţă Juridică și legătura cu
reprezentanții din filiale.
Resurse la
dispoziție: PC, birou,
telefon mobil, Internet.
Program de
lucru: 8 ore/zi lucrătoare
Salariu lunar
net: 1500 lei
Perioada de
probă: 4 luni, după
care se încheie contract pe o perioadă
determinată.
Am luat la cunoștință,
.................................................................
.....................................
(numele, prenumele, semnatura)
(data)
SINDICATUL
CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Departamentul
Juridic
APROB
ȘEFUL DEPARTAMENTULUI JURIDIC
Colonel (r)
Monica
CALOIAN
ATRIBUȚIILE FUNCȚIONALE
ale consilierului juridic șef al Compartimentul Iniţiere, Urmărire Acţiuni în Justiţie şi Relaţia cu
Casele de Avocatură;
Șeful Compartimentului Iniţiere, Urmărire Acţiuni în Justiţie şi Relaţia cu
Casele de Avocatură se subordoneaza șefului Departamentului Juridic și are următoarele
atribuții funcționale:
a) apară drepturile și interesele legitime ale
SCMD, asigură consultanță de specialitate și reprezentarea juridică a SCMD și
membrilor de sindicat;
b)
elaborează
strategia privind activitatea în domeniul juridic și urmărește adaptarea
acesteia în funcție de conținutul actelor normative sau acțiunilor
guvernamentale;
c)
analizează
ofertele avocaților și propune soluția cea mai favorabilă de semnare a
contractelor de asistență juridică și reprezentare în instanțele din țară sau
internaționale;
d)
urmărește
acțiunile SCMD din justiție și informează operativ conducerea sindicatului
privind soluțiile date de instanțe. Formulează soluții de urmat;
e)
întocmește
actele procedurale necesare și efectuează evaluarea riscurilor în litigiile pe
care le gestioneaza;
f)
propune
rezilierea contractelor de asistență juridică și reprezentare pentru motive
temeinice imputabile avocaților;
g)
avizează,
din punct de vedere juridic, contractele de asistență juridică și reprezentare,
respectiv proiectele contractelor încheiate de SCMD cu terți (achiziții de produse, închiriere, comodat,
custodie, furnizare de servicii), precum și contractele de antrepriză sau alte
operațiuni și activități prin care sunt afectate fondurile și patrimoniul SCMD,
pentru stabilirea legalității acestora din punct de vedere al formei și conținutului, inclusiv anexele și actele
adiționale la contracte;
h)
asigură
informarea și acordarea de consultanță juridică (prin telefon, e-mail sau prin deplasări în teritoriu), a tuturor
președinților de filiale, BO precum și membrilor de sindicat care solicită
informații și sprijin;
i)
colaborează
cu celelalte departamente pentru îndeplinirea deciziilor sau măsurilor adoptate
ori ale prevederilor rezultate din Statutul sau ROF a SCMD;
j)
asigură
prezența reprezentanților sindicatului la dezbaterile actelor normative în
Parlament sau în comisiile de specialitate ale acestuia, în vederea prezentării
unor amendamente, în acord cu scopul și obiectivele Sindicatului;
k) rezolvă corespondența primită pe adresa
Departamentului Juridic sau repartizată de președintele SCMD, corespunzător
atribuțiilor;
l)
prezintă
periodic informări privind modul de îndeplinire a atribuțiilor.
m)
restituie actele ce i-au fost incredintate instituției,
autorității sau entității interesate de la care le-a primit;
n)
păstrează confidențialitatea acțiunilor și activităților
pe care le organizează și le desfășoară sau la care participă în calitatea sa;
el nu poate fi obligat în nicio împrejurare să divulge secretul profesional;
o)
avizează sau semnează acte și documente cu caracter
juridic;
p)
ține evidența avizelor scrise, datate si numerotate;
q)
nu se pronunță asupra aspectelor economice, financiare,
tehnice sau de altă natură cuprinse în documentul avizat sau semnat;
r)
respectă solemnitatea ședințelor de judecată la care
participă și nu foloseste expresii jignitoare față de completul de judecată;
s)
participă la negocieri ale diferitelor proiecte de
contracte în care SCMD este parte;
t)
participă la întâlniri cu diferite instituții și
autorități publice sau private, pentru apărarea intereselor SCMD;
u)
prezintă periodic, la solicitarea șefului
departamentului, informări privind modul de îndeplinire a atribuțiilor
funcționale;
v)
răspunde pentru încălcarea obligațiilor profesionale, conform
legii.
Baza legală: Legea nr. 514/2003, privind organizarea și
exercitarea profesiei de consilier juridic (modificată și completată prin Legea
nr. 246/2006), Statutul SCMD, ROF, Statutul consilierilor juridici din Romania
SINDICATUL
CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Departamentul
Juridic
APROB
ȘEFUL DEPARTAMENTULUI JURIDIC
Colonel (r)
Monica
CALOIAN
ATRIBUȚIILE FUNCȚIONALE
ale consilierului juridic șef al Compartimentul Analiză, Sesizări/Reclamaţii, Consultanţă Juridică și Legătura
cu reprezentanții din filiale.
Șeful Compartimentului Analiză,
Sesizări/Reclamaţii, Consultanţă Juridică și Legătura cu reprezentanții din
filiale se subordoneaza șefului Departamentului Juridic și are următoarele
atribuții funcționale:
a)
apară
drepturile și interesele legitime ale SCMD, asigură consultanța de specialitate
și reprezentarea juridică a SCMD și membrilor de sindicat;
b) analizează petițiile (cererile, sesizările
sau reclamațiile) repartizate, adresate președintelui/conducerii Sindicatului
sau Departamentului Juridic;
c)
formulează
soluții conform obiectului cauzei și le prezintă spre analiză și aprobare
șefului Departamentului Juridic;
d) asigură informarea și acordarea de
consultanță juridică (prin telefon, e-mail
sau prin deplasări în teritoriu) tuturor președinților de filiale,
precum și membrilor de sindicat care
solicită informații;
e)
acordă consultanță juridică membrilor SCMD, la punctul
central de lucru al SCMD, conform unui program stabilit de către șeful
Departamentului Juridic;
f)
participă la negocieri ale diferitelor proiecte de
contracte în care SCMD este parte;
g)
avizează sau semnează acte și documente cu caracter
juridic;
h)
ține evidența avizelor scrise, datate și numerotate;
i)
ține evidența computerizată a dosarelor introduse în
instanțe, a termenelor de judecată și anunță membrii de sindicat în legatură cu
datele de prezentare la procese precum si documentele care lipsesc sau care
sunt cerute la dosare de către
completele de judecată.
j)
redactează ordinea de zi a ședințelor departamentului și
o supune aprobării șefului Departamentului Juridic. Redactează procesele
verbale ale ședințelor;
k)
redactează notele de informare către BO ale filialelor,
cu măsurile și recomandările stabilite în ședințele departamentului, ori de câte
ori este nevoie;
l)
participă la întâlniri cu diferite instituții și
autorități publice sau private, pentru apărarea intereselor SCMD;
m)
rezolvă
corespondența primită pe adresa Departamentului Juridic sau repartizată de președintele
SCMD, corespunzător atribuțiilor;
n)
restituie actele ce i-au fost încredințate instituției,
autorității sau entității interesate de la care le-a primit;
o)
păstrează confidențialitatea acțiunilor și activităților
pe care le organizează și le desfășoară sau la care participă în calitatea sa;
el nu poate fi obligat în nicio împrejurare să divulge secretul profesional;
p)
respectă solemnitatea ședințelor de judecată la care
participă și nu folosește expresii jignitoare față de completul de judecată;
q)
nu se pronunță asupra aspectelor economice, financiare,
tehnice sau de altă natură cuprinse în documentul avizat sau semnat;
r)
colaborează
cu celelalte departamente ale sindicatului pentru îndeplinirea deciziilor sau
măsurilor adoptate ori ale prevederilor Statutului sau ROF a SCMD;
s)
prezintă periodic, la solicitarea șefului
departamentului, informări privind modul de îndeplinire a atribuțiilor
funcționale;
t)
răspunde pentru încălcarea obligațiilor profesionale,
conform legii.
Baza legală: Legea nr. 514/2003, privind organizarea și
exercitarea profesiei de consilier juridic ( modificată și completată prin
Legea nr. 246/2006), Statutul SCMD, ROF, Statutul consilierilor juridici din
Romania
COMPONENȚA
DEPARTAMENTULUI JURIDIC
1.Col (r) SRI Monica CALOIAN - Șeful Departamentului Juridic
2. Col (r) MApN Vasile MIHAI - Consilier juridic, Șeful
Compartimentului Analiză, Sesizări/Reclamaţii, Consultanţă Juridică și Legătura
cu reprezentanții din filiale
3. Col (r) SRI Nicolae STAICU
- Consilier juridic, Șeful
Compartimentului Iniţiere, Urmărire Acţiuni în Justiţie şi Relaţia cu Casele de
Avocatură
4. Gl Bg (r) MAI Cristian LUNCAȘU
– Membru
5.Col (r) MAI Horațiu MĂNDĂȘESCU - Membru
6. Col (r) MApN Teodor CONDUROVICI
– Membru
7. Col (r) MAI Liviu SIPICĂ –
Membru
8. Col (r) MApN Ioan STATE – Membru
NOTĂ: Activitatea Departamentului
Juridic este coordonată, din partea Comitetului Director, de către Gl Fl Aer
(r) Iosif BĂLAN