luni, 11 iunie 2012

Respingerea la CEDO a unei actiuni a pensionarilor militari


In atentia tuturor BO ale Filialelor

Plangerea la CEDO a pensionarilor militari, respinsa cu verdictul de inadmisibilitate, nu apartine SCMD. Apartine unui grup de particulari care au urmat oferta unui avocat de a merge direct la CEDO, fara parcurgerea intregii proceduri prealabile in tara. 

Actiunea lor este in masura sa aduca prejudicii actiunii coerente a SCMD. Spre edificare, va transmitem mesajul d-lui avocat Costel Gilca, adresat Departamentului Juridic al SCMD:

Am vazut cu mahnire solutia CEDO. S-a intamplat exact cum ma asteptam si anume o cerere la CEDO inaintea cererii noastre iar aceasta cerere sa nu cuprinda toate elementele care sa diferentieze. Din ce am citit eu in Hotararea CEDO este clar ca in cererea initiala nu s-a precizat ca dupa aceasta masura bugetul a crescut cu 15% si nici nu s-a argumentat pe discriminare prin statutul militarului activ in raport cu ceilalli salariati (nu cred ca s-a mers pe lipsa carnetelor  de munca, pe lipsa dreptului la cumul de functii, pe lipsa controlului asupra sumelor de bani care sunt luate in calcul).
Acum piatra a fost aruncata, din pacate. Mi-ar palcea sa pot sa vad cererea catre CEDO formulata de cei de la Cluj.
Acum trebuie sa gasim o solutie.
Eu  ma gandeam sa trimitem la CEDO noile cereri, insa doar pe doua chestiuni punctuale, si nu neaparat pe pensie in general, ca sa nu intram pe precedent.  Am sa ma gandesc sa vedem exact ce anume vom formula. Oricum vreau sa megem pe faptul ca dupa adoptarea masurilor privind pensiile....bugetul a crescut cu 15%, deci a fost un abuz al statului. Daca spargem gheata aici....este ff bine.
Insa este foarte posibil ca CEDO sa ne respinga aceasta cerere (ca sa nu arate ca si-a dat cu stangul in dreptul) pe chestiuni de formare a dosarului (aici este suverana absolut si nu are nici o obligatie de a motiva ceva). Aceste este marele pericol.
Credeti ca putem sa obtinem si noi cererea de la Cluj?
Tinem lagatura si vom actiona exact pe punctele slabe ale Hotararii CEDO”

Revin la vorba mea mai veche, cu "napoleonii" care se pricep la toate!...

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU